Wij ontwikkelen next-gen advertising campagnes voor evenementen en festivals.
We 'heat up' your audience
Wij zijn geen reguliere advertising agency, wij zijn een agency die begrijpt dat standaard marketing funnels simpelweg niet werken voor evenementen. Waar traditionele online marketing zich vaak richt op snelle conversie, vragen evenementen om een meer creatieve aanpak.
Wij weten dat (vrijwel) geen enkele bezoeker direct een ticket zal kopen bij de eerste interactie met jouw event. De kunst is om je publiek ‘op te warmen’ en hun motivatie om een ticket te kopen geleidelijk aan te vergroten. Hiervoor gebruiken wij ons eigen ‘Cold, Warm, Hot’-framework om je publiek stapsgewijs meer te betrekken en te enthousiasmeren. We zetten verschillende content in per fase, specifiek afgestemd op het stadium waarin de doelgroep zich bevindt.
01
Discovery
Het activeren van je event bij een zo groot mogelijke relevante groep met informatie over de details van je event, via een brede selectie aan communicatiekanalen.
02
Cold Audiences
Targeten en informeren van nieuwe doelgroepen die relevante interesses hebben ten opzichte van je event, maar hier nog niet (volledig) bekend mee zijn.
03
Warm Audiences
Vergroten van de aankoopmotivatie bij het publiek dat bekend is met jouw concept of event door middel van gepersonaliseerde content
04
Hot Audiences
Converteren van publiek met hoge engagement en/of ticketshop interactie met behulp van de Cialdini-principes.
Bekendheid creëren
De discovery fase heeft als doel om een zo groot mogelijk relevant publiek te bereiken met de algemene informatie van jouw evenement. We richten ons hier op de cold, warm en hot audiences om ervoor te zorgen dat het evenement onder een brede doelgroep gaat leven. Om dit te realiseren, maken we gebruik van een brede selectie aan kanalen. Van social ads en e-mailcampagnes tot de inzet van ambassadeurs en eigen social kanalen. We combineren pakkende, maar simpele visuals om duidelijk te maken wat, wanneer en waar jouw evenement plaatsvindt.
Nieuwe doelgroepen aanspreken
Koude doelgroepen zijn geïnteresseerd in events zoals die van jou, maar nog niet (volledig) bekend met jouw event of erbij betrokken. Hiervoor starten we met het communiceren van opvallende en informatieve visuals om bekend te worden met jouw concept, maar ook meer snackable content als aftermovies, artist info en sfeerbeelden om deze doelgroep stap voor stap meer te betrekken met jouw event of merk.
Targeten van fans en engagers
In tegenstelling tot koude doelgroepen zijn warme doelgroepen wel al bekend met jouw evenement. Deze doelgroepen bestaan onder andere uit volgers, engagers, eerdere bezoekers en bijvoorbeeld Facebook attendees. Deze doelgroep weet wanneer en waar het event plaatsvindt, maar heeft nog een extra duwtje nodig om daadwerkelijk een ticket te kopen. Is het een bepaalde artiest, sfeer - of zijn het de mensen die op je event komen? Begin te spelen met een diversiteit aan (gepersonaliseerde) content om zo deze groep langzaamaan over de streep te trekken.
Retargeten en converteren
Dit publiek weet precies waar en wanneer jouw event zal plaatsvinden en heeft aantoonbare motivatie om een ticket te kopen - denk aan hoge engagement en/of bezoeken aan de website of ticketshop. Deze fase richt zich tot het laatste zetje, waarin er door middel van retargeting vol word gepusht op urgentie, schaarste of sociale bewijskracht.
Let's talk!
Services
(Social) Advertising
Social Content
Email Marketing
Ambassador Marketing