F + A

Advertising, Content

RAVEXXL

Client

RaveXXL

CPA

€1,16 per ticket

Tickets

15500+

ROAS

17,22

Service(s)

Advertising, Content

Overzicht

Eind 2022 werd RaveXXL geïntroduceerd in de iconische Now&Wow Club in Rotterdam, midden in de gigantische hardtechno-boom. Terwijl veel organisaties zich richtten op de mainstream, koos RaveXXL voor een andere weg en legt de focus op de underground scene.
Het concept bied podium aan opkomend talent, artiesten als Oguz, 6ejou, Novah, Karah, Cloudy, Toxic Machinery en Hades, hebben allemaal in de vroege stadia van hun carrière bij RaveXXL opgetreden. De missie is dus duidelijk: een intieme, rauwe vibe creëren met nadruk op de pure underground hardtechno sound.

Challenge

De grootste uitdaging voor RaveXXL was het introduceren van een volledig nieuw hardtechno-concept in een zeer populaire, maar verzadigde markt. De scène werd gedomineerd door populaire evenementen als Verknipt en Free Your Mind, waardoor het lastiger werd om op te vallen, laat staan een community op te bouwen. Een goed onderscheiden identiteit en visie is dus essentieel voor succes binnen deze scéne.

Strategie

We ontwikkelden een Paid Ads Strategie die naast het direct verkopen van tickets ook het opbouwen van een loyale community rondom RaveXXL moest stimuleren. Onze aanpak begon met een sterke focus op TikTok en Instagram, de kanalen waar het voornamelijk jonge hardtechno-publiek (18-24) zich het meest bevond. In plaats van enkel te sturen op conversies, creëerden we een strategie waarbij content de kern vormde. 

Onze contentstrategie was gefocust op de kleurrijke, diverse en rauwe underground sfeer van RaveXXL en werd vertaald naar opvallende visuals en video's die de essentie van het concept perfect weerspiegelden. Deze content werd gebruikt als basis voor de betaalde advertenties.

Dankzij deze gecombineerde aanpak wisten we niet alleen duizenden tickets te verkopen, maar bouwden we ook een hechte community van meer dan 10.000 volgers op social media, wat essentieel is voor het langetermijnsucces van RaveXXL.

Resultaten

De resultaten van onze samenwerking met Rave XXL zijn indrukwekkend te noemen. Anno 2024 heeft Rave XXL twaalf succesvolle evenementen georganiseerd met meer dan 15.000 bezoekers. Wat begon in Rotterdam, groeide al snel uit tot een internationaal succes, met shows in België en zelfs in Nexus Parijs.
Met onze campagnes hebben we tot op de dag van vandaag ruim 1 miljoen accounts bereikt die samen goed waren voor bijna 8 miljoen impressies. Deze campagnes hebben alleen al op Instagram ruim 10.000 volgers opgeleverd en ruim 15.500  tickets verkocht met een Return on Ad Spend van 17,22, omgerekend  €1,16 per verkochte ticket.

7.800.000+

Impressies

89.000+

Websitebezoekers

15.500+

Verkochte tickets

€1,16

Per verkochte ticket

17,22

ROAS (Return on Ad-Spend)

10.000+

Instagram volgers

Let's talk!

Benieuwd hoe we jouw event of festival kunnen laten groeien met onze aanpak? Laat je email achter en we komen zo snel mogelijk bij je terug!
Bedankt, je inzending is ontvangen!
Er ging iets verkeerd, probeer het opnieuw!
Een greep uit onze partners:
AriseHealth logoOE logo2020INC logoThe Paak logoEphicient logoEphicient logo
24/7 service
Event-only
Online in 48 uur